TRYB JASNY/CIEMNY

"Nie pytaj, jak było w szkole. Rozmowy, które dają dzieciom siłę" dr Rebecca Rolland - Samo Sedno

jak rozmawiać z dziećmi


Wydawnictwo Samo Sedno wprowadza na polski rynek prawdziwą perełkę dla (w szczególności) rodziców, ale również nauczycieli, opiekunów, dziadków przedszkolaków i uczniów - książkę "Nie pytaj jak było w szkole. Rozmowy, które dają dzieciom siłę" autorstwa dr Rolland, logopedy, pisarki, wykładowczyni na Uniwersytecie Harvarda, stałego wsparcia na Oddziale Neurologii Szpitala Dziecięcego w Bostonie i doradczyni Banku Światowego w zakresie opracowywania programów nauczania. 


W skrócie książka jest poradnikiem dla dorosłych, którzy chcą nauczyć się jak lepiej porozumiewać się z dziećmi. Skupia się na praktycznych strategiach i technikach komunikacji, pozwalających na budowanie mocniejszych, trwalszych, bardziej wspierających i empatycznych relacji z małymi ludźmi.

Autorka opisuje wiele różnych sposobów na poprawienie komunikacji z dziećmi, m.in. jak słuchać i jak reagować na ich potrzeby, jak radzić sobie z konfliktami, łagodzić spory i słuchać siebie nawzajem bez obwiniania lub oceniania, jak ułatwiać dziecku wyrażanie emocji i potrzeb, jak pomagać mu rozwijać umiejętność rozwiązywania problemów i jak budować silniejszą więź i zaufanie z dzieckiem poprzez wspólną zabawę i rozmowę, od malucha aż po nastolatka. Z poradnika dowiecie się również jak poprzez rozmowę wzmocnić u dziecka pożądane cechy, takie jak: ciekawość, empatię, pewność siebie, otwartość na odmienność, opanowanie, umiejętność uczenia się, kreatywność. Umiejętnie prowadzona rozmowa pomoże wydobyć z każdego dziecka jego najlepszą wersję siebie!





W "Nie pytaj jak było w szkole" znajdziemy liczne przykłady z życia codziennego, które ilustrują omawiane zagadnienia i pomagają zrozumieć, jak można zastosować je w praktyce. Poruszając się w dzisiejszym świecie, łatwo zapomnieć, że zwykła rozmowa jest podstawą relacji międzyludzkich. Kto z Was pytając dziecko: "I jak dzisiaj było?", usłyszał: "Spoko."? Czy taka odpowiedź była dla Was satysfakcjonująca? Czy dała Wam pełny obraz jak dziecko spędziło dzień? Jakie ma radości, zmartwienia, czego się boi, czego pragnie? Autorka udowadnia, że wystarczy wprowadzić kilka zmian i prostych nawyków, a każde spoko zamieni się w wartościową konwersację z młodym człowiekiem.

Nie martwcie się powagą tematu, mimo wtrąceń naukowych, książka często swoją formą przypomina pamiętnik, co sprawia, że wszystkie, wydawałoby się trudne do przyswojenia, informacje kodują się w głowie. 





To pozycja dla osób, które chcą wiedzieć co naprawdę dzieje się w duszy i umyśle dziecka, a nie zadowalać się lakonicznymi odpowiedziami w stylu: "Nic ciekawego.", "Wszystko w porządku." Bardzo podoba mi się szacunek, z którym autorka odnosi się nawet do najmłodszych dzieci, uświadamiając nam dorosłym, że w każdym dziecku drzemie ogromny potencjał, a każde z nich niezależnie od wieku chce być wysłuchane i zrozumiane. Praktyczne wskazówki, pomogą nawet dorosłym w rozmowach z... innymi dorosłymi. Z tej książki zdecydowanie dowiecie się jak i o czym rozmawiać z dziećmi! 

Link do książki: Nie pytaj jak było w szkole

Za książkę dziękuję wydawnictwu:


Komentarze

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź