TRYB JASNY/CIEMNY

Branża dziecięca w e-commerce w liczbach

dzieciece

Święta to najgorętszy okres sprzedaży zabawek oraz innych towarów dedykowanych dla dzieci. Zobacz, jakie są statystki rynku produktów toys & kids.


Według raportu firmy Gemius, 22 proc. kupujących w Internecie zadeklarowało się, że ostatnich 12 miesiącach kupiło zabawki. Oczywiście, dla najmłodszych kupujemy również odzież oraz obuwie, które królują na liście najczęściej kupowanych produktów. Średnio kupujemy niespełna 9 sztuk odzieży dla jednego dziecka.

Według prognoz, przychód w segmencie fashion dla dzieci w 2022 roku powinien wynieść aż 263 mld dolarów, czyli wzrost o 2,93 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Na całym świecie zdecydowanie urosła przede wszystkim sprzedaż w Internecie, co pokazuje, że zmieniają się przyzwyczajenia zakupowe klientów.

Materiał możesz pobrać tutaj.

produkty dla dzieci

Wyzwania na rynku dziecięcym

Branżę dziecięcą, również jak inne kategorie produktowe czekają różnego rodzaju wyzwania w najbliższych latach. Nie bez znaczenia w Polsce jest demografia, gdzie np. w 2021 roku w Polsce urodziło się mniej dzieci niż w roku 2020. W latach pandemicznych doszło dużo części niż w latach ubiegłych także do problemów z dostępnością produktów poprzez utrudnienia w łańcuchach dostaw. Obecnie ze względów ekonomiczno – politycznych może dochodzić do podobnych sytuacji. Dodatkowo, wysoka inflancka może spowodować, iż kupujących ograniczą się głównie do towarów pierwszej potrzeby, takich jak żywność, pieluchy, czy produkty kosmetyczne.

Najpopularniejsze e-sklepy

Najczęściej spontanicznie wskazywane miejsca zakupu odzieży online to: Allegro (30 proc. wskazań), Zalando (14 proc.) oraz H&M (9 proc.), choć w najmłodszej grupie wiekowej (18-24 lata) to Zalando jest na pierwszym miejscu. Z kolei najczęściej spontanicznie wskazywane miejsca zakupu obuwia online to: CCC (21 proc. wskazań), Allegro (20 proc.) oraz Eobuwie.pl (19 proc.)[10], choć tutaj także najmłodsza grupa wybrała inaczej – stawiając Eobuwie na pierwszym miejscu.

W analizie segmentu odzieży nie sposób nie wspomnieć także o dwóch trendach: rosnącym rynku odzieży używanej (także w formule e-sklepów) oraz coraz większej popularności niszowych polskich, często ekologicznych marek.

Arvato Supply Chain Solutions scharakteryzowało branżę dziecięcą w ciekawej infografice.

Materiał możesz pobrać tutaj.

Komentarze

Polecam

instagram @dzieckiembadz

Copyright © Dzieckiem bądź