TRYB JASNY/CIEMNY

Zabawa Gdzie jest miś? Ćwiczenia orientacji przestrzennej dla dzieci

orientacja przestrzenna, przyimki, ćwiczenia na przyimki, rozwój dziecka, zabawa edukacyjna, Dzień Pluszowego Misia, percepcja wzrokowa, motoryka duża, nauka przez zabawę, gdzie jest miś, zabawy z misiem, przyimki w przestrzeni, sekwencje przestrzenne, kodowanie i dekodowanie, pomoce dydaktyczne


Czy wiesz, że orientacja przestrzenna to jedna z najważniejszych umiejętności, która warunkuje sukces w nauce czytania, pisania i matematyki? Zanim dziecko nauczy się, gdzie jest lewy margines zeszytu, musi opanować proste przyimki i relacje w otaczającej go rzeczywistości: NA, POD, ZA, OBOK!

Z okazji Dnia Pluszowego Misia (25 listopada) stworzyłam wyjątkowy i uroczy pakiet edukacyjny, który łączy uwielbianą przez maluchy maskotkę z efektywną nauką przez zabawę.

Jeśli szukasz gotowych ćwiczeń na przyimki i rozwijanie percepcji wzrokowej – to dla Ciebie idealne miejsce! „Gdzie jest Miś?” to materiał, który wciągnie Twoje dziecko lub całą grupę przedszkolną a nawet młodsze dzieci z podstawówki!


Zabawa z ulubioną maskotką aktywizuje motywację i pozwala na przeniesienie abstrakcyjnych pojęć (pod, pomiędzy, przed) do świata realnego i dotykalnego. Plik PDF do pobrania zawiera sekwencje instrukcji oraz grafiki tego samego misia, co jest kluczowe dla percepcji wzrokowej i utrwalania obrazu w pamięci.


3 zabawy z misiem, które rozwiną Twoje dziecko:

Materiały z misiem są uniwersalne i pozwalają na prowadzenie różnorodnych zajęć, angażujących zarówno motorykę małą (praca przy stoliku), jak i motorykę dużą (zabawa ruchowa).

1. Kodowanie i dekodowanie – czyli czysta percepcja wzorkowa

Jest to idealne ćwiczenie wstępne. Dziecko otrzymuje karty ze słowami (np. POD, NA) oraz karty z obrazkami przedstawiającymi misia w różnych miejscach.

  • Zadanie: dopasowanie prawidłowego przyimka do ilustracji. To ćwiczenie rozwija umiejętność kodowania (widzę obrazek - nazywam przyimek) i dekodowania (czytam przyimek - wyobrażam sobie obrazek).

2. Zabawa ruchowa i sekwencje przestrzenne

To najbardziej dynamiczny wariant, angażujący całe ciało i motorykę dużą. Wykorzystaj dołączone paski z sekwencjami przyimków (np. NA, POD, OBOK).

  • Zadanie: dziecko (lub grupa) losuje pasek instrukcji i musi wykonać całą sekwencję, przenosząc misia z miejsca na miejsce zgodnie z kolejnością przyimków. To doskonały trening pamięci sekwencyjnej, koncentracji i planowania ruchu w przestrzeni.

3. Tworzenie własnych instrukcji – kreatywne myślenie

Gdy dziecko opanuje już podstawowe zasady, przejdźcie do kreatywnej pracy. Użyjcie kart z przyimkami do tworzenia własnych, bardziej złożonych poleceń, wykorzystując całe otoczenie:

  • miś jest OBOK stołu!

  • miś jest ZA mamą!

  • miś jest POMIĘDZY dwoma klockami!

  • miś jest NA poduszce!

Ta swobodna forma zabawy utrwala zastosowanie przyimków w codziennym języku i zachęca do elastycznego myślenia przestrzennego.


POBIERZ MATERIAŁ JUŻ DZIŚ!

Nie czekaj! Przygotuj się na Dzień Pluszowego Misia i wzbogać swoją kolekcję pomocy terapeutycznych i edukacyjnych o ten wyjątkowy pakiet.

Kliknij poniższy link i pobierz zestaw „Gdzie jest Miś?” – gotowy do wydruku i natychmiastowego użycia!


➡️ POBIERZ ZABAWĘ ORIENTACJA PRZESTRZENNA „GDZIE JEST MIŚ?”


Pamiętaj: inwestycja w rozwój orientacji przestrzennej to inwestycja w przyszłe sukcesy Twojego dziecka w szkole! Udanej zabawy!

Komentarze

  1. Wspaniała nauka przez zabawę. Dziękuję 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma pani bardzo fajne, przydatne i pomysłowe pomoce do zajęć. Często zniechęca korzystam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś! Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :)


Polecam


Copyright © Dzieckiem bądź