poniedziałek, 8 maja 2017

Zabawa z miotłą - Miotła czy kapelusz


Cześć! W najbliższym czasie będziemy przerabiać dział związany z powietrzem, z którym wiążą się rzecz jasna powietrzne środki transportu. O takich "zwykłych" wspominałam w tym roku aż do znudzenia, więc pomyślałam, że najwyższa pora, żeby wprowadzić element magiczny - miotłę.


Kiedy byłam mała, fascynowały mnie czarownice, wszelkiej maści i rodzaju, zarówno te złe jak i dobre. Najbardziej pamiętam Czarownicę oraz jej wnuczkę Alicję z "Muminków", a także książkę Roalda Dahla i film na jej podstawie, pt. "Wiedźmy", w którym zagrali Anjelica Huston i Rowan Atkinson. "Wiedźm" nie poleciłabym dzieciom w wieku przedszkolnym, ale spokojnie mogą je obejrzeć dzieci ze starszej podstawówki. A jeszcze lepsza niż film jest książka. Bawiłam się oczywiście, że jestem czarownicą, brałam miotłę, siadałam na niej i udawałam, że latam. Myślę, że nie byłam jedyna 😉.

A teraz o zabawie...

Co będzie potrzebne:

- miotła
- karty (do pobrania poniżej)
- kapelusz czarownicy
- taśma malarska
- lista zadań

Karty Miotla czy kapelusz do pobrania


Jak się bawić?

Karty drukujemy, tło z gwiazdkami naklejamy na wierzch, żeby nie prześwitywały, laminujemy. Na podłodze wyklejamy za pomocą taśmy wąską ścieżkę, długość zależy od wielkości sali i dystansu, jaki chcecie, żeby dzieci pokonywały, ustalamy gdzie są start i meta. Uczestników stawiamy w rządku i informujemy, że zostali przemienieni w czarownice (i czarowników, żeby chłopcy się nie burzyli 😉) i pytamy czy wiedzą czym podróżują te magiczne istoty. Jeżeli dzieci wiedzą, to je chwalimy, jeżeli nie, podpowiadamy. Pierwsze dziecko z rządku prosimy na środek, nakładamy mu kapelusz i wręczamy miotłę. Młodsze dzieci będą miały mega radochę z samego faktu nałożenia kapelusza i możliwości pohasania na miotle, więc jeżeli chcecie możecie na tym zakończyć. Mówimy naszej małej czarownicy/czarownikowi, że miotła została zaczarowana przez złą wiedźmę i od czasu do czasu płata figle. Żeby móc na niej przelecieć trzeba wybrać jedną z dwóch kart. Prezentujemy karty. Karta z zieloną ramką i miotłą oznacza spokojny zlot do bazy czarownic. Karta z czerwoną ramką i kapeluszem mówi nam, że trzeba wykonać zadanie, zanim się na miotle poleci. Po czym karty mieszamy za plecami, odwracamy gwiazdkami do góry i prosimy, żeby dziecko jedną z nich wybrało. Jeśli trafi mu się miotła, wskakuje na miotłę i mknie po ścieżce, oczywiście nie mogąc przekroczyć linii, z kolei jeśli wylosuje kapelusz, podsuwamy mu woreczek z zadaniami do wylosowania lub jakieś wymyślamy. Kiedy zadanie wykona, może lecieć do bazy.

Zadania mogą być ściśle ruchowe (skacz na jednej nodze z zamkniętymi oczami), mogą dotyczyć zagadnienia, które omawialiście na zajęciach (wymień trzy środku transportu poruszające się w powietrzu), mogą być pytaniami z wiedzy ogólnej (jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?), rozwijać integrację grupy (powiedz komuś coś miłego) lub zwyczajnie być śmieszne (powąchaj swoje kolano). Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.

Do zobaczenia!

Grafiki użyte do stworzenia kart pochodzą z portali pixabay.com oraz openclipart.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

To Cię zainteresuje: