niedziela, 8 listopada 2020

"Alfabet na 3 sposoby" gra edukacyjna Kapitan Nauka - recenzja



Gier literkowych nigdy nie za wiele, a dodatkowo Alfabet na 3 sposoby od Kapitana Nauka to gratka dla osób chcących wprowadzić swoje pociechy w świat czytania zarówno po polsku i jak po angielsku. 

Gra przeznaczona jest dla dzieci trzy-siedmioletnich stawiających pierwsze kroki w świecie liter i słów. Znajdziemy w niej elementy wpływające na korzystne uczenie się wspomnianego czytania, języka angielskiego, pamięci oraz - dzięki manipulowaniu małymi elementami - koordynacji oko-ręka. 

Alfabet na 3 sposoby znajdzie zastosowanie na zajęciach indywidualnych, grupowych oraz pracy z dziećmi dwujęzczynymi, skorzystają z niego też nauczyciele języka angielskiego. 

W pudełku znajduje się 26 dwuelementowych puzzli z wyjmowanymi literami, 12 żetonów z dodatkowymi literami (bo wszyscy wiemy, że w towarzystwie dzieci, puzzle często lubią znikać) oraz mój osobisty hit (bo wszyscy z "branży" wiedzą jak nauczyciele uwielbiają duże plakaty) - dwustronny plakat przedstawiający alfabet polski i angielski. Kolorowe ilustracje zachęcają do kojarzenia litery z odpowiadającym jej obrazkiem. 




Twórcy gry proponują 3 warianty, ale moim zdaniem jak ze wszystkim ogranicza nas jedynie wyobraźnia ;) We wszystkie gry można grać zarówno po polsku, jak i po angielsku. Swoją drogą, wielki szacunek dla twórców, dzięki którym uświadomiłam sobie, że polski i angielski mają ze sobą wbrew pozorom naprawdę wiele wspólnych brzmień i znaczeń. 




Wariant 1 to zabawa w puzzle - dziecko dopasowuje do siebie dwie części puzzli: literę i zaczynającą się na nią ilustrację. Nie martwcie się, że mali literowi laicy sobie nie poradzą - kwadratowy i prostokątny element dzieli część wzoru, dzięki czemu dziecko powinno intuicyjnie dopasować odpowiednie fragmenty. Dzieci najmłodsze albo mało zaawansowane w nauce czytania mogą również wykorzystać plakat jako podpowiedź. Na tę fajną "ściągawkę" możemy kłaść litery albo szukać takich samych rysunków i puzzli. 







Wariant 2 to proste, ale zawsze przydatne memory, w które gramy prawą stroną żetonów literowych oraz puzzli. Tutaj można grać prawą lub lewą stroną elementów.





Wariant 3 jest dla dzieci, które dobrze opanowały już rozpoznawanie liter i przechodzą do słowotwórstwa oraz kreatywnych zabaw ze słowami i literami. Dziecko gra wszystkimi elementami i może: ułożyć alfabet angielski i polski (bez polskich znaków), układać proste wyrazy w dwóch językach oraz tworzyć rebusy, przy których tworzeniu trzeba się czasem nagłówkować, ale zabawy przy tym co nie miara! :)








Polecam!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś <3 Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :)