Zabawa z miotłą - Miotła czy kapelusz
Cześć! W najbliższym czasie będziemy przerabiać dział związany z powietrzem, z którym wiążą się rzecz jasna powietrzne środki transportu. O takich "zwykłych" wspominałam w tym roku aż do znudzenia, więc pomyślałam, że najwyższa pora, żeby wprowadzić element magiczny - miotłę.
Kiedy byłam mała, fascynowały mnie czarownice, wszelkiej maści i rodzaju, zarówno te złe jak i dobre. Najbardziej pamiętam Czarownicę oraz jej wnuczkę Alicję z "Muminków", a także książkę Roalda Dahla i film na jej podstawie, pt. "Wiedźmy", w którym zagrali Anjelica Huston i Rowan Atkinson. "Wiedźm" nie poleciłabym dzieciom w wieku przedszkolnym, ale spokojnie mogą je obejrzeć dzieci ze starszej podstawówki. A jeszcze lepsza niż film jest książka. Bawiłam się oczywiście, że jestem czarownicą, brałam miotłę, siadałam na niej i udawałam, że latam. Myślę, że nie byłam jedyna 😉.
A teraz o zabawie...
Co będzie potrzebne:
- miotła
- karty (do pobrania poniżej)
- kapelusz czarownicy
- taśma malarska
- lista zadań
Karty Miotla czy kapelusz do pobrania
Jak się bawić?
Karty drukujemy, tło z gwiazdkami naklejamy na wierzch, żeby nie prześwitywały, laminujemy. Na podłodze wyklejamy za pomocą taśmy wąską ścieżkę, długość zależy od wielkości sali i dystansu, jaki chcecie, żeby dzieci pokonywały, ustalamy gdzie są start i meta. Uczestników stawiamy w rządku i informujemy, że zostali przemienieni w czarownice (i czarowników, żeby chłopcy się nie burzyli 😉) i pytamy czy wiedzą czym podróżują te magiczne istoty. Jeżeli dzieci wiedzą, to je chwalimy, jeżeli nie, podpowiadamy. Pierwsze dziecko z rządku prosimy na środek, nakładamy mu kapelusz i wręczamy miotłę. Młodsze dzieci będą miały mega radochę z samego faktu nałożenia kapelusza i możliwości pohasania na miotle, więc jeżeli chcecie możecie na tym zakończyć. Mówimy naszej małej czarownicy/czarownikowi, że miotła została zaczarowana przez złą wiedźmę i od czasu do czasu płata figle. Żeby móc na niej przelecieć trzeba wybrać jedną z dwóch kart. Prezentujemy karty. Karta z zieloną ramką i miotłą oznacza spokojny zlot do bazy czarownic. Karta z czerwoną ramką i kapeluszem mówi nam, że trzeba wykonać zadanie, zanim się na miotle poleci. Po czym karty mieszamy za plecami, odwracamy gwiazdkami do góry i prosimy, żeby dziecko jedną z nich wybrało. Jeśli trafi mu się miotła, wskakuje na miotłę i mknie po ścieżce, oczywiście nie mogąc przekroczyć linii, z kolei jeśli wylosuje kapelusz, podsuwamy mu woreczek z zadaniami do wylosowania lub jakieś wymyślamy. Kiedy zadanie wykona, może lecieć do bazy.
Zadania mogą być ściśle ruchowe (skacz na jednej nodze z zamkniętymi oczami), mogą dotyczyć zagadnienia, które omawialiście na zajęciach (wymień trzy środku transportu poruszające się w powietrzu), mogą być pytaniami z wiedzy ogólnej (jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?), rozwijać integrację grupy (powiedz komuś coś miłego) lub zwyczajnie być śmieszne (powąchaj swoje kolano). Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia.
Do zobaczenia!
Grafiki użyte do stworzenia kart pochodzą z portali pixabay.com oraz openclipart.com.
Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !
OdpowiedzUsuńCudownie! Pozdrawiam serdecznie :)
UsuńDziękuję, również pozdrawiam 😍
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńWygląda to super. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńSuper artykuł. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuń